Mi a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angol rövidítése: SEO - Search Engine Optimization).
Keresőoptimalizálás során a weboldalt, szövegezését, likjeit, stb. úgy alakítjuk, hogy a kiválasztott kulcsszavakra jó pozícióba kerüljön a Google találati listáján, és ezáltal minél több látogató jöjjön a SERP-ből.

 

Tapasztalataink alapján még mindig nagyon kevés figyelmet fordítanak a vállalkozások weboldalukra, és ezen belül is a keresőoptimalizálásra. Még mindig túl sokan vannak, akik azt hiszik, hogy készíttetnek egy weboldalt, és ez elég is ahhoz, hogy plusz bevételi forrásuk legyen.Tartalom fejlesztés, kulcsszókutatás, technikai és tartalmi SEO nélkül most már szinte labdába sem lehet rúgni a keresőrendszerekben.

Ha a SEO-ra ha nem fordítunk elég figyelmet a weboldal életében, akkor csak fizetett hirdetések segítségével kap látogatókat az oldal. Ez nem egy költséghatékony megoldás és a bevétel jelentős százalékát elviszi a hirdetési összeg.

 

A SEO feladatok 95%-át
a weboldal tulajdonosa is el tudja végezni,
csak meg kell érteni milyen SEO munkafolyamatokat kell elvégezni,
és melyik feladat mire épül.

 

 

Sokszor kell választ adnunk egy fontos kérdésre.

Menny pézt jelet neked a keresőoptimalizálás?


Keresőoptimalizálás tanfolyam

 

Az internetezők a keresők találati listáján az első pár oldalnál nem néznek át többet. Sőt, ha nem találják meg az általuk keresett információt az első oldalon, a legtöbb esetben új keresést indítanak, vagy a konkurencia oldalait nézik.

 

A SEO célja, hogy minél előrébb kerüljön a honlapod a keresők találati listájában, és ezáltal plusz bevételt generáljon.

 

 

JÓL FIGYELJ!
Fontos számadatok jönnek.

 

Kutatások alapján az alábbi átkattintási arányok azaz CTR jellemző a keresőkben, különböző pozíciókra nézve. Mivel fizetett hirdetések, térkép találatok, stb. is megtalálhatók már a Google természetes találatai felett ezért úgy kell tekinteni erre a listára, ha 100 ember keres egy adott kulcszóra akkor az első találatra 31.73% azaz 100 emberből 31 kattint az első helyezettre, és így tovább.

 

Találati lista helyezés Átkattintási arány
1. 31.73%
2. 24.71%
3. 18.66%
4. 13.6%
5. 9.51%
6. 6.23%
7. 4.15%
8. 3.12%
9. 3,09%
10. 2,97%
11. 0,9%
12. 0.8%
13. 0.7%
14. 0.6%
15. 0.4%

 

 

Mit jelent ez neked kiadások szempontjából?

Vessük össze számokban a fizetett hirdetésekkel. Van egy fizetett hirdetésed a Google Ads felületén, és ehhez a hirdetéshez párosul egy kulcszó amire licitálsz, tehát pénzt fizetsz azért, hogy megjelenjen a természetes találati lisa felett. Helyettesítsünk számokkal, hogy minden érthető legyen. Ez-az egy kulcsszó amire az első helyen vagy a fizetett hirdetésekben, 1 hónap alatt 10.000 megjelenést eredményezett és 200 látogatót. Azaz 200 ember, aki a kulcsszóra keresett, és kattintott is a hirdetésére. A konverziói, azaz akik vásároltak 6 látogató volt (ez is egy feltételezett szám), és ezekhez vásárlásokhoz tartozóan az összes nyereséged 50.000 Ft.

 

Havi keresés Átkattintás Vásárlás Össz. nyereség
10.000 200 6 50.000 Ft

 

Ez azt jeleni, hogy mindegyik látogató akiért fizetettél, mert a hirdetésére kattintottak, 250 Ft-os értéket képvisel.

A fizetett hirdetésből tudjuk, hogy erre az adott kulcsszóra 10.000 keresés történik egy hónapban, és azt is tudjuk, hogy 250 Ft-os értéket képvisel egy látogató, ezért vessük össze az átkattintási arányokkal hogy megkapjuk a keresőoptimalizálás eredményeképpen várható hasznot. De itt már úgy is gondolkozhatsz, hogy ez az érték lesz az, amennyit ér a keresőoptimalizálás ereménye ha az alábbi pozíciókat eléred!

 

Találati lista helyezés Átkattintási arány Kulcsszó keresés / hó Látogatók száma / hó Látogatók értéke Havi nyereség / Érték
1. 31.73% 10.000 3173 250 Ft 793.250 Ft
2. 24.71% 10.000 2471 250 Ft 617.750 Ft
3. 18.66% 10.000 1866 250 Ft 466.500 Ft
4. 13.6% 10.000 1360 250 Ft 340.000 Ft
5. 9.51% 10.000 951 250 Ft 237.750 Ft
6. 6.23% 10.000 623 250 Ft 155.750 Ft
7. 4.15% 10.000 415 250 Ft 103.750 Ft
8. 3.12% 10.000 312 250 Ft 78.000 Ft
9. 3,09% 10.000 309 250 Ft 77.250 Ft
10. 2,97% 10.000 297 250 Ft 74.250 Ft
11. 0,9% 10.000 90 250 Ft 22.500 Ft
12. 0.8% 10.000 80 250 Ft 20.000 Ft
13. 0.7% 10.000 70 250 Ft 17.500 Ft
14. 0.6% 10.000 60 250 Ft 15.000 Ft
15. 0.4% 10.000 40 250 Ft 10.000 Ft

 

Ha honlapod a feltételezett kulcsszóra az első helyen szerepel, havonta 3173 látogatót fog eredményezni.
Mivel minden látogató 250 Ft nyereséget jelet, ez havonta 793.250 Ft-ot könyvelhetsz el az első helyezéssel havonta.

Természetesen ezek az adatok nyersek és több befolyásoló tényezője is van, de jól látszik belőle, mennyire értékes ha a szolgáltatásaid kulcsszavaira az első pozíciókat nyered el.

 

Ezért érdemes folyamatosan foglalkozni a keresőoptimalizálással.

 

Fontos információ a keresőoptimalizálásról ezt jól jegyezd meg!

Az első és legfontosabb a keresőoptimalizálással kapcsolatban, hogy folyamatos munkát jelet.

A SEO nem egy egyszeri munkavégzés.

Elértük azt a pontot, amikor a vállalkozások már figyelmet fordítanak a keresőoptimalizáltságra is. Ezért versenyhelyzet alakult ki. Folyamatos optimalizálás nélkül, a weboldal megreked egy szinten, és mivel a konkurencia sem alszik, előbb utóbb olyan előnyökre tesznek szert, ami jóval több munka és idő árán dolgozható csak le.

A keresőoptimalizálás a látogatottság növeléséről szól, viszont látogatottság növelést csak folyamatos munkával lehet elérni.

 

Miből áll a keresőoptimalizálás online tanfolyam?

 

 

Keresőoptimalizálás tanfolyam elemei

 

A keresőoptimalizálás rengeteg apró részletből tevődik össze, de három kiemelkedő eleme van amivel a SEO tanfolyam foglalkozik.


 

  •  On page azaz technikai SEO
  •  Content SEO
  •  Off page SEO

 

Külön-külön alkalmazva is lehet eredményeket elérni, a Google a találati listán, de igazolható normális eredményt csak akkor lehet elérni, ha mindegyik pillérrel foglalkozol, hiszen egymásra is épül. A keresőoptimalizálás egy hosszas folyamat. Időigényes, nagy türelmet és kitartást igényel. Összecsapni nem lehet, át kell gondolni, meg kell érteni a folyamatokat, és lépésről lépésre felépíteni. Ebben segít neked az online tanfolyam.

 

01 On page azaz technikai SEO

 

A technikai keresőoptimalizálás alapjai nélkül hiába építkezünk a többi lépcsőre, összedől mint a kártyavár. Nagyon meg kell gondolni milyen weboldal készítő céggel milyen CMS rendszerrel fogsz dolgozni. Fontos azt is tudnod, hogy az adott tartalomkezelő rendszered, tudod-e majd kezelni. A technikai SEO-hoz nem csak a forráskódCMS rendszer tartozik, hanem a webtárhely szolgáltatás is. Ugyanis a webtárhely szolgáltatás minőségén is nagyon sok múlik. Sokan a Content SEO-hoz sorolnák, de szerintünk mégiscsak technikai, mivel a weboldal sebességéről van szó, a képek - fájlok sebességi optimalizálása. Oktató videóinkban erről részletesen beszámolunk.

 

02 Content SEO

 

Ez a tartalom optimalizálását jelenti! A Google nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomírásra, és relevanciába. Minőségi tartalomírás nélkül hiába jó a technikai SEO, nem fog a weboldal a találati listákon jó helyezést elérni. Minden Google poszt évek óta arról szól, hogy írj minőségi tartalmat, tűnj ki vele a tömegből. A Contet SEO témakörébe tartozik bele a kulcsszókutatás, a TF-IDF elemzés, a tartalmi mennyiség elemzés, a tartalom kialakítás és felosztás, a belső linkek kialakítása, stb.

 

03 Off page SEO

 

Az Off page SEO régen csak linkmarketinget jelentett. A szemantikus web kialakulásával a Google a linkmarketingben nagyot változott. A linkkatalógusokban való megjelenés mára már fekete báránnyá változott, többet árthat a weboldalnak, mint amennyit használ. 2019-re kialakult, hogy szöveges környezetbe kell elhelyezni a linket, releváns tartalomkörnyezetbe és releváns weboldalra.

A link a Google szemében egy hitelességi mérés, egy szavazat a weboldaladra!

Linkmarketing nélkül egyszerűen nincs jó SEO eredmény. Régebben a linkek olyan erővel bírtak, hogy a találati lista elejére lehetett kerülni anélkül, hogy a tartalom minőségi lett volna. A trükk egyszerű volt, linkhalmozást kellett végezni. Viszont ezzel visszaéltek és iparágak jöttek létre a linkek nagy mennyiségű kihelyezésére. A Google-nek lépnie kellett és szigorítania a szabályokon.

A linkmarketing, és a linkek szerzésre nagyon fontos.
Bármennyire is hibás az oldal, bármennyire nem felhasználóbarát, a tartalma is minősíthetetlen kategóriában vannak a Google a világ legrosszabb oldalát is az első helyre teszi, ha a linkhálózata megfelelő.

Ezért ebben a témakörben is elég sokat fogunk időzni az oktató videókkal.

 

 

Kiknek ajánljuk a keresőoptimalizálás képzést?

Ha kezdő vagy, most ismerkedsz a keresőoptimalizálással,
vagy foglalkoztál már SEO-val szeretnéd az ismereteided rendszerezni, vagy tovább képezni magad
akkor itt a helyed!

 

FIGYELEM! Fontos információ az előfizetésről!

 

FONTOS TUDNOD! A keresőoptimalizálás technikái folyamatosan változnak, ezért a videós anyagaink is frissülnek, ahogy a weboldalon elhelyezett keresőoptimalizálással kapcsolatos hírek, amelyeket csak a zárt felületen érhetsz el. Ha naprakész szeretnél maradi a témában, akkor figyelj a meghosszabbodási időkre!

Az online keresőoptimalizálás tanfolyamra való jelentkezés korlátozott!

Általánosságban 6 havonta nyitjuk ki a az előfizetési lehetőséget. Ha már előfizető vagy és nem szeretnél kiesni a csoportból, figyelj oda a meghosszabbításra!



  Keresőoptimalizálás tanfolyam
 43 videó
Keresőoptimalizálás tanfolyam
A képzés tartalma:
  •  Keresőrendszerek bemutatása
  •  Tervezés
  •  Kulcsszókutatás, témakutatás
  •  On page az-az technikai SEO
  •  Content SEO - tartalom optimalizálás
  •  Off-Page SEO - linkmarketing
  •  SEO eszközök bemutatása
    A képzés díja: 4.990 Ft / hó